Idag kör jag igång då?!

tjenare!
Idag kör jag igång med bloggen på allvar då, känns som att dethär kommer bli super. Har iallaafall en bra känsla i magen när jag går in på min blogg, känns som att den kan bli stor? Om jag bara bloggar varje dag typ4-5 gånger om dagen, och att jag börja starta Naddel i lite tävlingar osv, Men ska nog snart anmäla mig till någon L:D och L:C , eller kanske bara hoppa någon lite pay and jump, innan jag börjar med att tävla henne direkt. Men till vintern/hösten kommer jag ha en riktigt mysig tävlingstermin på lite lägre höjder för att sedan till våren böra klättra i dom högre klasserna, kommer tävla både i hoppning och WE.

Idag, så ska jag trimma dressyr på Naddel i paddocken, för igår reds hon ut och i förrgår hoppade hon!( Btw filmen går inte att ladda upp, så får testa att ladda upp den om några dagar, eller göra om den helt)

Men kan berätta om hoppningen.
Jag hoppade 2 olika bågar kan man säga, som va snett igenom till en lång sida eller svårt att förklara, men ni får se på filmen lite senare i veckan. Men iallafall från att ta 7 galoppsprång på en linje, till att länga så mycket att det blir 5 galoppsprång är inte dåligt eller hur?!?!?!?! Hur grym ponny har jag inte! Hoppade lågt, kanske 70-80 bara? Men det va för att det är superbra att träna lite lägre när man tränar teknik!

Men dagens trimmnigspass, blir att trimma mycket på volterna, och mycket ställning, och låg form! Endast för att bygga upp massa ryggmuskler och att hon ska mjukna. Kommer nog va helt slut efter det ridpasset! Ska kolla om någon vill följa med ut, så jag inte är ensam.
Men ridningen blir inte förrens senare ikväll då mamma måste sluta jobbet, och köra ut mej!

Men nu har ni fått ett ordentligt inlägg, så vi får höras senare!

/ felicia



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback