Ridpasset idag

hej käraa bloggläsare!
Idag så följde Elena med mig till stallet, supermysigt! För er som inte vet så va det typ första gången Elena red, hon travade skrittade och gick över bommen helt själv! Inte dåligt för att va första gången ju? Hon ska iallafall med mej fler gånger och rida och när hon blir tillräckligt duktigt så tar jag med henne ut på en sväng i skogen med TanTan! 
 
Dagens dressyrtrim va mycket halter, övergångar och galoppombyten! Gick över mina förväntningar.
Hon satte formen och övergångarna perfekt, galoppombyten gick också super, någon gång kom hon in i korsgalopp, men whatever?
Tränade typ en speciell övning, bild nedan, och förklaringen till bilden står nedanför.
Där det svarta strecket är, så är det trav. 
Sen vid den blå punkten halt.
Sen vid den vinröda är det kortgalopp.
Och när man rider till den lila punkten är det ett galoppombyte.
Sen ett varv på volten i Galopp. Sen fortsätter man i samma mönster i båda varven.

Super bra övning som jag hittat på själv, finns säkert folk om ridit den innan, men jag har iallafall inte sätt någon rida denna övningen innan.
 
Försöker lägga upp bilder från dagen också men det går typ inte!? helt cepe, för ritningen jag gjorde gick ju att ladda upp?
Hata blogg.e ibland assp...
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback